معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور : آغاز به کار پژوهشکده شیمی طبیعت در دانشگاه پیام نور
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: پژوهشکده شیمی طبیعت دانشگاه پیام نور از امروز آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدعلی کریمی امروز در مراسم افتتاح این پژوهشکده گفت: رویکرد و نگاه این پژوهشکده، حفظ ظرفیت های طبیعی، تعامل گسترده صنعت و دانشگاه و همچنین همکاری حوزه های مختلف نفت، معدن، کشاورزی، شیمی و پدافند غیرعامل برای حل مشکلات کشور است.
وی افزود:  شورای سیاستگذاری پژوهشکده شیمی طبیعت دانشگاه پیام نور بر اساس اساسنامه ، 6 متخصص در حوزه های ذکر شده را در ساختار خود دارد.
وی تصریح کرد: تمامی ظرفیت های کشور به نوعی با شیمی در ارتباط است و با توجه به گستردگی و تنوع این ظرفیت های طبیعی می توان با علم شیمی اتفاقات خوبی را رقم زد.
دکتر کریمی حضور پدافند غیرعامل در کنار پژوهشکده را نقطه عطفی برای تدابیر درست و پیشگیری از بروز مشکلات دانست.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور همچنین از راه اندازی پژوهشکده گوهر شناسی دانشگاه در آینده ای نزدیک خبر داد.

سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل:
پژوهشکده شیمی طبیعت دانشگاه پیام نور می تواند نقش موثری در حل مشکلات کشور داشته باشد


سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل و از اعضای شورای سیاستگذاری این پژوهشکده گفت: محور تهدیدات کشور ترکیبی از مسائل اقتصادی، فناوری، شیمیایی و نفت است و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل با هدف شناسایی نقاط آسیب پذیر کالبد جامعه شکل گرفته که نقش مهمی در پیشگیری از اتفاقات دارد.
وی شرکت های صنعتی پتروشیمی و شرکت هایی که تولیدات شیمیایی دارند و یا صنایعی که با مواد شیمیایی کار می کنند را یکی از موضوعات پرمخاطره دانست و اظهار داشت: پدافند غیرعامل وظیفه ارزیابی دقیق ، پیش بینی مخاطرات احتمالی و ارائه راهکاری برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار را برعهده دارد.
وی ابراز امیدواری کرد : پژوهشکده شیمی طبیعت دانشگاه پیام نور نقش موثری در حل مشکلات کشور داشته باشد.

مدیر سازمان ملی صنایع پتروشیمی و عضو شورای سیاستگذاری پژوهشکده :
سیاستگذاری و راهبرد پژوهشکده در جهت تقویت تعامل صنعت و دانشگاه


مهندس داوود عمادی مدیر سازمان ملی صنایع پتروشیمی و عضو شورای سیاستگذاری پژوهشکده نیز گفت: دانشگاه پیام نور دارای پتانسیل های بالایی است که می توان از آنها در حل مشکلات صنعت و جامعه استفاده کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: سیاستگذاری و راهبرد این پژوهشکده بتواند گامی مثب و سازنده در جهت تقویت تعامل صنعت و دانشگاه بردارد.

دکتر نبئی رئیس سازمان نهظام مهندسی معدن:
این پژوهشکده می تواند در کنار صنعت معدن، در بخش فراوری و اکتشافات ذخایر معدنی کمک کننده باشد


دکتر تقی نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن نیز اظهار داشت: ایران جزو 5 کشور برتر در زمینه ذخایر معدنی است اما متاسفانه آنطور که باید و شاید نتوانسته در اقتصاد کشور نقش بازی کند اگر چه طی سال های اخیر توجه به صنعت معدن افزایش یافته اما چون دانش لازم برای فراوری منابع طبیی و ایجاد ارزش افزوده وجود ندارد، برای تامین مخارج مجبور به صادرات مواد خام هستیم.
وی افزود: این پژوهشکده می تواند در کنار صنعت معدن، در بخش فراوری و اکتشافات ذخایر معدنی کمک کننده باشد و از آنجا که ارتباط بسیاری بین شیمی و زمین شناسی وجود دارد، پژوهشگاه می تواند گام های مهمی در این زمینه بردارد.
وی همچنین اظهار داشت: کشور ما نیمه خشک است و منابع آبی دارای املاح بسیاری هستند که در این زمینه نیز می توانیم اقدامات موثری داشته باشیم.
گفتنی است در پایان مراسم، احکام اعضای شورای سیاستگذاری توسط دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور اعطا شد.
 
 
 
فايلها
IMG_0788.jpg 8.445 KB
 
امتیاز دهی