نحوه ثبت نام بدون کنکور پیام نور / پذیرش مهرماه ۹۸

نحوه ثبت نام بدون کنکور پیام نور / پذیرش مهرماه ۹۸

ثبت نام بدون کنکور پیام نور در سال 98 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشو به صورت اینترنتی انجام می شود

 سازمان سنجش آموزش کشور لیست رشته های کارشناسی بدون آزمون (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) و با آزمون دانشگاه پیام نور برای ورودی مهر 98 را اعلام کرد
دانلود لیست رشته های بدون آزمون پیام نور پذیرش مهرماه 98 کلیک کنید

نحوه ثبت نام
ثبت نام به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت میگیرد

برای ثبت نام بدون کنکور پیام نور پذیرش مهرماه 98 کلیک کنید

کلیه کسانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند اکنون می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) اقدام کنند

پذیرش در رشته محل‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده به صورت جدا از رشته‌محل‌های با آزمون و مستقل از کنکور با ملاک معدل کتبی دیپلم، نوع دیپلم داوطلب و رشته انتخابی متقاضی انجام می‌شود.

داوطلبانی که منحصراً متقاضی تحصیل در این رشته‌محل‌ها هستند نیازی به ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1398 ندارند.

برای پذیرش 550 هزار نفر بر اساس صرفاً سوابق تحصیلی، داوطلبان امکان انتخاب 100 رشته‌محل را دارند. در این فهرست که 281 عنوان رشته را شامل می‌شود، دوره‌های نوبت دوم و روزانه برخی از دانشگاه‌ها هم اقدام به پذیرش دانشجوی بدون کنکور می‌کنند.

چه کسانی حق شرکت دارند

دانش‌آموزان سال آخر دوره متوسطه نظام جدید آموزشی 3-3-6 نیز می‌توانند در این مرحله از پذیرش ثبت‌نام کنند و بعد از اتمام امتحانات نهایی و دریافت کارنامه از آموزش و پرورش، معدل کتبی خود را درج کنند. این دسته از داوطلبان می بایست حداکثر تا 31 مرداد ماه 97 فارغ التحصیل شده باشند

سایر متقاضیان علاقه مندان به حضور در دانشگاه پیام نور می بایست حداکثر تا ۳۱ شهریور 98 دارای یکی از مدارک زیر باشند
۱-داشتن دیپلم ۴ ساله
۲-داشتن پیش دانشگاهی
۳- داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
لازم به ذکر است کسانی که آخرین مدرک آنها دیپلم فنی و حرفه ای است (بجز نظام 3-3-6 ) نمی توانند در مقطع کارشناسی از جمله دانشگاه پیام نور شرکت کنند
این دسته از متقاضیان ابتدا باید یکی از مدارک بالا را داشته باشند

حق انتخاب یک رشته و دانشگاه

داوطلب فقط در یک کد رشته‌محل اجازه ثبت‌نام دارد.

اگر داوطلبی در رشته‌محل‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شده و در آزمون سراسری سال 1398 نیز شرکت کرده و قبول شود، تنها می‌تواند در یک کد رشته محل به انتخاب خود، ثبت‌نام کند و مشغول به تحصیل شود.

به عبارت دیگر هر داوطلب فقط مجاز به تحصیل در یک کد رشته‌محل است و تحصیل هم‌زمان در چند کد رشته‌محل (به جز داوطلبان مشمول آیین‌نامه‌های استعدادهای درخشان) ممنوع است.

یک ممنوعیت برای روزانه‌ها

پذیرفته‌شدگان دوره روزانه هر سال، اجازه پذیرش دوره روزانه سال بعد را ندارند.
دانشگاه از این داوطلبان به صورت مشروط ثبت‌نام کرده و اطلاعات آنها را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند.

سازمان سنجش آموزش کشور پس از کنترل و انجام بررسی‌های لازم تائید نهایی را به دانشگاه یا مؤسسه اعلام می‌کند.

 اقدامات لازم برای دریافت پذیرش

داوطلبان لازم است مراحل زیر را برای کسب پذیرش بدون آزمون دانشگاه مدنظر خود طی کنند.
گام نخست: مطالعه دفترچه مندرج در سایت سازمان سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org و بررسی و تعیین رشته‌محل‌های مورد علاقه.

گام دوم: تهیه مدارک مورد نیاز و مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ثبت‌نام و ارائه درخواست تحصیل در رشته‌محل‌های مورد علاقه.

گام سوم: انتظار برای تماس دانشگاه مبنی بر موافقت با پذیرش یا رد درخواست در زمان تعیین شده
گام چهارم: بررسی رشته‌محل‌هایی که دانشگاه با پذیرش وی موافقت کرده است (بعد از تماس از سوی دانشگاه) و اتخاذ تصمیم نهایی در زمان مقرر و انتخاب فقط یک کد رشته‌محل.
گام پنجم: مراجعه به دانشگاه مورد علاقه، ارائه مدارک لازم برای ثبت‌نام، پرداخت وجه ثبت‌نام برای پذیرش و ارائه تعهد کتبی مبنی بر علاقه به تحصیل در کد رشته‌محل انتخابی در دانشگاه یا مؤسسه پذیرش شده.

جدول زمانی پذیرش

بر اساس برنامه زمان‌بندی، ثبت‌نام و انتخاب رشته‌محل‌های مورد علاقه و ویرایش اطلاعات تا ششم شهریورماه 98 انجام می‌پذیرد.

ارسال اطلاعات نهایی داوطلبان به دانشگاه یا موسسات آموزش عالی توسط سازمان سنجش آموزش کشور در روزهای هفتم و هشتم شهریورماه 98 صورت می‌گیرد.

دانشگاه‌ها در فاصله بین 9 تا 21 شهریورماه 98 مهلت دارند درخواست‌ها و مدارک متقاضیان را بررسی و پذیرفته‌شدگان را تعیین کنند.

در روزهای 23 تا 28 شهریورماه 98، دانشگاه‌ها نتایج را به داوطلبان برای تصمیم‌گیری آنها اعلام می‌کنند.
داوطلبانی که در این دوره پذیرش می‌شوند در روزهای 30 شهریورماه تا دوم مهرماه 98 مهلت دارند برای ثبت‌نام و ارائه تعهد به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند. تعهد برای عدم مراجعه به سایر دانشگاه‌ها از آنها دریافت می‌شود.

 
امتیاز دهی