مراسم هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در دانشگاه پیام نور واحد فرخ شهر

دفاع جزئى از هویت یک ملت زنده است، هر ملتى که نتواند از خود دفاع بکند زنده نیست، هر ملتى هم که به فکر دفاع از خود نباشد و خود را آماده نکند، در واقع زنده نیست، هر ملتى هم که اهمیت دفاع را درک نکند به یک معنا زنده نیست .(مقام معظم رهبری)

دانشگاه پیام نور واحد فرخ شهر همزمان با فرارسیدن هفته پدافند غیر عامل  اقدام به برگزاری نشستی با عنوان خود باوری و اقتدار علمی با حرکت انقلابی  با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسن جلالی عضو علمی گروه الهیات و معارف اسلامی در دانشگاه نمود .  ایشان پدافند  را به دو گروه پدافند عامل و پدافند غیرعامل تقسیم‌بندی نموده و بیان داشتند : پدافند عامل: به معنای دفاع مسلحانه و نظامی از کشور و پدافند غیرعامل: به معنای دفاع و محافظت غیرنظامی از کشوراست. ایشان اظهار داشتند: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی در نوع تسلیحات بکارگیری شده بر سرعت جنگ و اثرات مخرب و نامطلوب آن به شدت افزوده شده است و چنانچه کشوری نتواند در طرح ریزی و اجرای موفق این نوع از پدافند به گونه ای که هرگونه تفکر سلطه طلبانه را خنثی نماید، عمل کند، به طور قطع حیات سیاسی، اقتصادی و ... خود را به مخاطره انداخته و زمینه اضمحلال خویش را فراهم آورده است. پدافند غیر عامل مجموعه  ای ازتدابیر، تمهیدات، اقدامات و طرح‌های غیر مسلحانه و پیشگیرانه در قالب غیر نظامی برای ارتقای پایداری ملی، افزایش باز دارندگی، آمادگی در برابر تهاجمات نظامی، فرهنگی و عملیات روانی دشمن و کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، اسناد و شریان‌های حیاتی و مهم کشور در برابر انواع تهدیدات است . وی افزود: پدافند غیر عامل از تاکیدات مقام معظم رهبری است و مدیران ما باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند و نیازهای روز جامعه را برآورده نمایند، بنابراین توسعه بدون توجه به مقوله پدافند غیر عامل، کشور را دچار چالش خواهد کرد. اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا از اقتدار همه جانبه برخوردار است همه این موفقیت ها مرهون حضور، مشارکت علمی و فرهنگی مردم بخصوص جوانان میهن اسلامی  می باشد. اگر مردم بدرستی آموزش ببینند و بکار گرفته شوند نه تنها برای  جامعه خود بلکه می تواند مدیر و مصلح جوامع دیگر نیز باشد و خودباوری را به مرحله اجرا رسانیده اند و دشمن دو هدف عمده را در ایران در حال پیگیری دارد:

1-    بی بند و بار ساختن جوانان

2-    خنثی سازی شناسایی و از رده خارج کردن نیروهای جوان و خالی کردن دست ما از این سرمایه گرانبها و تربیت نیروهای فکری جوان به نفع خود و تزریق مجدد آن به کشور است. لذا باید مراقب توطئه های دشمنان علیه خودباوری و اقتدار علمی در کشور باشیم و این میسر نمی شود مگر آنکه در کنار تحصیل به تهذیب نفس و خودباوری برسیم و آنگاه می توانیم ادعا کنیم که به اقتدار علمی رسیده ایم. با توجه به  شکوفایی  انقلاب اسلامی که حرکت انقلابی و اقتصاد مقاومتی  در کشورمانشکل گرفته و باعث بوجود آمدن روحیه انقلابی و خودباوری و اقتدار علمی و  نخبگان هسته ای و خودکفایی علمی ودفاعی و...... در کشور اسلامیمان شده است و این خود باوری و اقتدار ملی باعث شده که با تمام وجود به خود ببالیم که ما در تمامی عرصه های علمی و فناوری در جهان  حرفی برای گفتن داشته و  داریم.

                                        

 
امتیاز دهی